Aktualizacja tygodniowa ponownie zaskakuje – tym razem twórcy dodali nowe moby, mechanikę głodu, a nawet możliwość jazdy na Stridewingu! Sprawdź, co tym razem zmieniło się w świecie gry.
Nowe funkcje
- 🔹 Nowe moby: do gry dołączają Pustelnik (Hermit Crab), Vac Drone oraz Teseranid Shepard – każdy z unikalnym zachowaniem i rolą w ekosystemie.
- 🔹 Generacja świata zaktualizowana – Teseranid Shepard oraz dwie wersje kolorystyczne Pustelnika pojawiają się naturalnie, a Vac Drony zamieszkują niektóre zaawansowane technologicznie lokacje.
- 🔹 System głodu dla mobów: Soulhound, Blueboo, Sheep, Stridewing i Cluckfluff teraz odczuwają głód. Gdy jego poziom spada, moby szukają jedzenia i mogą odzyskiwać zdrowie.
- 🔸 Unikalne zachowania:
• Soulhound może wykopać kość, jeśli nie znajdzie innego jedzenia (50% szans),
• Sheep może odrosnąć wełnę po zjedzeniu trawy – 20% szans z ziemi, 33% z rzuconego przedmiotu. - 🔹 Moby podążają za graczem trzymającym ich ulubione jedzenie, ale tylko wtedy, gdy są głodne.
- 🔹 Nowy próg konsumpcji – moby jedzą tylko po osiągnięciu określonego poziomu głodu.
- 🔹 Hermit Crab chowa się pod skałą przy wykryciu gracza – staje się wtedy niewrażliwy na ataki, chyba że zostanie wystraszony uderzeniami kilofa.
- 🔹 Pustelnik ma również niewielką szansę na upuszczenie losowych rud.
- 🔹 Vac Drone odkurza pobliskie przedmioty (maks. 10), a po zniszczeniu wyrzuca całą zawartość – gdy magazyn jest pełen, usuwa najstarszy przedmiot.
- 🔹 Nowy przedmiot: STRIDEWING_SADDLE – rzemiosło pozwala osiodłać Stridewinga i ruszyć w powietrzną przygodę!
- 🔸 Uwaga! Próba jazdy bez siodła powoduje panikę – Stridewing zaczyna szaleć i zrzuca gracza.
Zmiany i ulepszenia
- 🔸 Nowy rendering – wszystkie moby korzystają z płynniejszego cieniowania (smooth-shading), co nadaje im bardziej naturalny wygląd.
- 🔸 Dynamiczne statystyki – wartości takie jak szybkość czy siła mogą zmieniać się w zależności od stanu mobka.
- 🔸 Fizyka mobów – teraz rozpoznają się wzajemnie jako przeszkody, dzięki czemu unikają zbijania się w grupy.
- 🔸 Zbieranie przedmiotów przez moby – jeśli coś przyciąga ich uwagę, mogą teraz podbiec i podnieść to z ziemi.
- 🔸 Lepsza sztuczna inteligencja:
• Agresywne moby nie biegają bez końca, jeśli nie mogą dotrzeć do gracza,
• Gdy cel zniknie z pola widzenia, odtwarzają animację „rezygnacji”,
• W przypadku niewidocznych, ale wykrywalnych celów – przechodzą w tryb „czuwania” z okazjonalnymi animacjami. - 🔸 Lepsze unikanie przeszkód – mniej przenikania przez bloki.
- 🔸 Poprawione zasięgi ataków i mniej przewidywalne ruchy mobów dzięki większemu kątowi obrotu przed ruchem.
- 🔸 Gracze nie ranią już mobów, na których jadą, a granica upadku, od której otrzymuje się obrażenia, została zwiększona podczas jazdy.
- 🔸 Bloki układane w stosy można teraz stawiać klikając w różne części – podstawa, bok lub tył.
- 🔸 Zwiększono zdrowie owiec do 20 – są teraz bardziej wytrzymałe.
Poprawki błędów
- ✅ Śnieżki mogły trafiać obiekty poza torem lotu – naprawione.
- ✅ Naprawiono stawianie bloków układanych w stosy (np. szafek).
- ✅ Usunięto zbyt cichy dźwięk przy ich stawianiu.
- ✅ Naprawiono czarny kolor tekstu przy przeciąganiu przedmiotów.
- ✅ Poprawiono teksturę owcy.
Post Views: 23