Nowe moby, głód i siodło! Kolejna tygodniowa aktualizacja już aktywna

Nowe moby, głód i siodło! Kolejna tygodniowa aktualizacja już aktywna

Aktualizacja tygodniowa ponownie zaskakuje – tym razem twórcy dodali nowe moby, mechanikę głodu, a nawet możliwość jazdy na Stridewingu! Sprawdź, co tym razem zmieniło się w świecie gry.


Nowe funkcje

  • 🔹 Nowe moby: do gry dołączają Pustelnik (Hermit Crab), Vac Drone oraz Teseranid Shepard – każdy z unikalnym zachowaniem i rolą w ekosystemie.
  • 🔹 Generacja świata zaktualizowana – Teseranid Shepard oraz dwie wersje kolorystyczne Pustelnika pojawiają się naturalnie, a Vac Drony zamieszkują niektóre zaawansowane technologicznie lokacje.
  • 🔹 System głodu dla mobów: Soulhound, Blueboo, Sheep, Stridewing i Cluckfluff teraz odczuwają głód. Gdy jego poziom spada, moby szukają jedzenia i mogą odzyskiwać zdrowie.
  • 🔸 Unikalne zachowania:
    Soulhound może wykopać kość, jeśli nie znajdzie innego jedzenia (50% szans),
    Sheep może odrosnąć wełnę po zjedzeniu trawy – 20% szans z ziemi, 33% z rzuconego przedmiotu.
  • 🔹 Moby podążają za graczem trzymającym ich ulubione jedzenie, ale tylko wtedy, gdy są głodne.
  • 🔹 Nowy próg konsumpcji – moby jedzą tylko po osiągnięciu określonego poziomu głodu.
  • 🔹 Hermit Crab chowa się pod skałą przy wykryciu gracza – staje się wtedy niewrażliwy na ataki, chyba że zostanie wystraszony uderzeniami kilofa.
  • 🔹 Pustelnik ma również niewielką szansę na upuszczenie losowych rud.
  • 🔹 Vac Drone odkurza pobliskie przedmioty (maks. 10), a po zniszczeniu wyrzuca całą zawartość – gdy magazyn jest pełen, usuwa najstarszy przedmiot.
  • 🔹 Nowy przedmiot: STRIDEWING_SADDLE – rzemiosło pozwala osiodłać Stridewinga i ruszyć w powietrzną przygodę!
  • 🔸 Uwaga! Próba jazdy bez siodła powoduje panikę – Stridewing zaczyna szaleć i zrzuca gracza.

Zmiany i ulepszenia

  • 🔸 Nowy rendering – wszystkie moby korzystają z płynniejszego cieniowania (smooth-shading), co nadaje im bardziej naturalny wygląd.
  • 🔸 Dynamiczne statystyki – wartości takie jak szybkość czy siła mogą zmieniać się w zależności od stanu mobka.
  • 🔸 Fizyka mobów – teraz rozpoznają się wzajemnie jako przeszkody, dzięki czemu unikają zbijania się w grupy.
  • 🔸 Zbieranie przedmiotów przez moby – jeśli coś przyciąga ich uwagę, mogą teraz podbiec i podnieść to z ziemi.
  • 🔸 Lepsza sztuczna inteligencja:
    • Agresywne moby nie biegają bez końca, jeśli nie mogą dotrzeć do gracza,
    • Gdy cel zniknie z pola widzenia, odtwarzają animację „rezygnacji”,
    • W przypadku niewidocznych, ale wykrywalnych celów – przechodzą w tryb „czuwania” z okazjonalnymi animacjami.
  • 🔸 Lepsze unikanie przeszkód – mniej przenikania przez bloki.
  • 🔸 Poprawione zasięgi ataków i mniej przewidywalne ruchy mobów dzięki większemu kątowi obrotu przed ruchem.
  • 🔸 Gracze nie ranią już mobów, na których jadą, a granica upadku, od której otrzymuje się obrażenia, została zwiększona podczas jazdy.
  • 🔸 Bloki układane w stosy można teraz stawiać klikając w różne części – podstawa, bok lub tył.
  • 🔸 Zwiększono zdrowie owiec do 20 – są teraz bardziej wytrzymałe.

Poprawki błędów

  • ✅ Śnieżki mogły trafiać obiekty poza torem lotu – naprawione.
  • ✅ Naprawiono stawianie bloków układanych w stosy (np. szafek).
  • ✅ Usunięto zbyt cichy dźwięk przy ich stawianiu.
  • ✅ Naprawiono czarny kolor tekstu przy przeciąganiu przedmiotów.
  • ✅ Poprawiono teksturę owcy.


Post Views: 22

Leave a Comment

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *